Jump to content

v3 stable - turkish language file problem


Recommended Posts

Merhaba

turkce dosya sorunlu o ayri bir konu zatende.

Mesela musteriler ticket gonderince turkce karakter desteginde sorun oluyor.

Mailler tr olarak gitmiyor onceki gibi. Charset ozelligini mail kismindan alip ana ayarlara ayrı olarak vermisler ama oda sorun veriyor.

Ticketi admin panelinden kendim acinca tr sorunu yok ama userin actigi tickete cevap verince tr olmuyor. Db ye de tr olarak yazmiyor.

Tuhaf bi sorun keske update etmeseydim.

Link to comment
Share on other sites

buda dil dosyasından kaynaklanabilir çünkü sistemde tek bir charset tanımlı gerisini dil dosyasından alıyor... Ticket açayım ben sizde açıp sıkıştırırsanız çabucak düzelttirelim...

 

 

 

Matt we can not use Turkish language file. We have problems when we are receiving mails via piping there are problems on character set and the lang file has problems with it is coding.

 

Could you please test the Turkish Lang File?

Link to comment
Share on other sites

Dil dosyasindan kaynakli degil onu bir hayli inceledim.

dbconnect.php dosyasinda degisiklik yapmislar. Mysql baglantisinda insert isleminede charset islemi yapmislar. v3 beta da bu sorun yoktu. Son degisiklikte olayi bozmuslar. Matt'e cok ticket actim print screen yaptim ama ya anlamadi ya da isi var.

Link to comment
Share on other sites

Dil dosyasindan kaynakli degil onu bir hayli inceledim.

dbconnect.php dosyasinda degisiklik yapmislar. Mysql baglantisinda insert isleminede charset islemi yapmislar. v3 beta da bu sorun yoktu. Son degisiklikte olayi bozmuslar. Matt'e cok ticket actim print screen yaptim ama ya anlamadi ya da isi var.

 

hadi ya :S vbende v3 beta kullanıyorum onda tek charset vardı eğer o şekil yaptıysa uzun sürebilir bunu düzeltmesi :?

Link to comment
Share on other sites

Matt düzeltme yapmış gece ama sorun şimdi şöyle oldu.

İlk ticket açıldığında tr karakteri var. Ama ben ya da müşteri reply yapınca o ticketa sorun olmuyor türkçede.

Zannedersem o kısmını ayarlamayı unuttu.

V3 stable sakın kurmayın hataları var şuan :)

Link to comment
Share on other sites

  • WHMCS CEO
Matt are you hearing us?

Well I don't understand anything that's been said in this thread but I've been working with AySiMa and it seems the issue is now corrected for them. Try downloading the V3 zip file now and reuploading all the files and see if this corrects the issue.

 

Matt

Link to comment
Share on other sites

Try using UTF8 encoding. Set System Charset to UTf-8 from Localization section on General Configuration.

 

Then you have to convert the Turkish language file to utf8 file format.

Because Turkish language file has ISO-8859-9 encoding and you will see "?" on Turkish characters if you don't convert it.

 

After all, there will be no problems with Turkish chars on tickets.

 

PS: I don't know about the mail parser, but i think, this will also fixed after utf8 conversion.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use & Guidelines and understand your posts will initially be pre-moderated