Jump to content

IDeal payment for Dutch


WIS hosting

Which Bank has to easiest IDeal integration with WHMCS  

3 members have voted

  1. 1. Which Bank has to easiest IDeal integration with WHMCS

    • Rabobank
      0
    • ING bank
    • ABN-AMRO
    • SNSbank
      0


Recommended Posts

Hello,

 

I would like to integrate IDeal payment gateway into my WHMCS.

 

Are there people who have experience with that?

I haven't choosen for a Bank account yet, but I am thinking between:

Rabobank

ING bank

ABN-AMRO bank

 

I hope that there are people here who can tell me which Bank offers the easiest way to integrate with WHMCS IDeal payment gateway.

Thanks!

Link to comment
Share on other sites

(I assume you're dutch. Else: I just rewrite it ;))

 

Wij hebben zowel integraties met ING als Rabobank gedaan. Enkel een kwestie van de gevraagde informatie bij de Payment Gateways invullen en klaar, ongeacht je bank.

 

Inmiddels maken wij zelf gebruik van MultiSafePay, wat aardig scheelt bij veel transacties (€ 0,49 p/transactie). Helaas werkt dit niet met de iDeal module, en hebben hiervoor zelf een module moeten schrijven.

 

Wil je het toch direct bij een bank gaan doen, dan raad ik ING aan.

Edited by m00
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik heb het over basic. Echter is er sinds 4.2.1 ook het volgende aangepast:

iDeal Advanced Gateway Module - more advanced integration

Deze heb ik echter nog niet getest.

 

Recent hebben we ook een nieuwe module geschreven voor gebruik van Assure Pay, slechts 0,49 per transactie. En geen extra kosten. Daarnaast volledig binnen je eigen interface, in tegenstelling tot MultiSafePay. Een aanrader!

Edited by m00
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Je kan de SQL query proberen welke in het topic op webhostingtalk staat: waarin je gereageerd hebt:

DELETE FROM tblpaymentgateways WHERE setting='currency';

Indien dit niet helpt: Welke versie van WHMCS draai je, en gebruik je een custom iDeal module of de standaard meegeleverde?

Link to comment
Share on other sites

Sinds een tijdje biedt Mollie de mogelijkheid om het wat makkelijker te integreren. Sinds WHMCS versie 4.2.1 heeft men echter besloten in plaats van de basic/lite module enkel nog de iDeal professional gateway module mee te leveren. Pak de ideal module uit WHMCS 4.1.2 en volg de volgende stappen: https://www.mollie.nl/support/documentatie/betaaldiensten/ideal/lite/

 

Voor andere varianten, zie mijn posts eerder in dit topic (Assure Pay, aanrader! Echter een "custom" WHMCS module nodig).

Link to comment
Share on other sites

Extra: Betalingen controleren

 

Bij deze implementatie dient elke bestelling handmatig te worden gecontroleerd. Dit is het enige nadeel van iDEAL Lite / Basic ten opzichte van iDEAL Professional / Advanced en de iDEAL API van Mollie. Dit nadeel bestaat ook bij het iDEAL-platform van de banken, dus Mollie kan er niets aan doen.

U kunt bestellingen die succesvol betaald zijn, terugvinden op deze website onder Mijn Betaaldiensten → Transacties.

Bron: https://www.mollie.nl/support/documentatie/betaaldiensten/ideal/lite/

Link to comment
Share on other sites

Je kan de SQL query proberen welke in het topic op webhostingtalk staat: waarin je gereageerd hebt:

DELETE FROM tblpaymentgateways WHERE setting='currency';

Indien dit niet helpt: Welke versie van WHMCS draai je, en gebruik je een custom iDeal module of de standaard meegeleverde?

 

Die query heeft idd gewerkt.

Bedankt voor je reaktie :-)

Link to comment
Share on other sites

Ik heb het over basic. Echter is er sinds 4.2.1 ook het volgende aangepast:

iDeal Advanced Gateway Module - more advanced integration

Deze heb ik echter nog niet getest.

 

Recent hebben we ook een nieuwe module geschreven voor gebruik van Assure Pay, slechts 0,49 per transactie. En geen extra kosten. Daarnaast volledig binnen je eigen interface, in tegenstelling tot MultiSafePay. Een aanrader!

 

Zou je deze module (evt. tegen een kleine bijdrage) beschikbaar kunnen stellen?

 

Alvast bedankt!;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Mocht iemand nog geinteresseerd zijn in een iDEAL integratie via Mollie dan kan je deze hier bij mij voor een kleine bijdrage afnemen.

 

De module is eenvoudig te installeren en volledig via WHMCS te configureren.

 

Ik zou graag eerst meer info over willen hebben voordat ik iets koop

 

M.v.g.

Link to comment
Share on other sites

Wat wil je precies weten?

 

Mollie is een iDEAL Payment provider welke geen vaste kosten hanteert, maar enkel € 0,99 per succesvolle transactie rekent. Ideaal als je niet veel transacties (lees geen honderden) per maand hebt.

 

Wat betreft de payment module werkt deze heel erg eenvoudig.

Installatie behelst enkel het droppen van enkele files via FTP in de WHMCS installatiemap.

Vervolgens kan je deze direct selecteren binnen WHMCS als Payment Provider.

 

Je dient dan binnen de WHMCS administratie bij deze Payment Provider opties je Mollie Partner Id in te geven. Deze vindt je binnen je Mollie beheer omgeving.

 

Dat is eigenlijk het enige.

 

Tevens biedt de payment module ook de optie om gebruik te maken van de testmodus van Mollie. Hiermee kun je de module testen zonder daadwerkelijk geld over te hoeven maken.

 

Mocht je meer vragen hebben dan beantwoord ik ze graag.

 

Als de betaling is gedaan via mollie word er dan bij whmcs ook geactiveerd en op paid gezet??

 

M.v.g.

Link to comment
Share on other sites

Uiteraard!

Dan mag jij mij die module leveren want ik ben al een maand bezig met whmcs omdat voor elkaar te krijgen

 

en hun weten het antwoord nog niet

 

m.v.g.

 

PS dit is het antwoord ik recent heb gekregen

 

Matt || Staff 21/05/2010 19:38

Hi,

 

Ok, we'll forward this query onto Mollie for you to see what they can advise.

 

Regards,

 

Matt

Link to comment
Share on other sites

Stuur me even je email + adresgegevens in een PM.

Krijg je van mij gelijk een iDeal factuur.

 

Bij betaling lever ik je direct de bestanden.

 

Daarbij geef ik op al mijn modules volledige ondersteuning bij installatie, dus als er iets niet mocht lukken kan ik je daar altijd nog mee helpen.

 

PM verstuurd

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Maar Mollie Ideal werkt toch met de standaard iDeal implementatie in WHMCS? Athans, volgens de Mollie website zelf. Ga het van de week eens proberen, anders kom ik bij je terug!

 

De huidige iDeal (MyDeal, voor iDeal professional) module die sinds WHMCS v4.2.1 meegeleverd wordt werkt enkel met ING. Je kan hier niet een URL opgeven naar een iDeal omgeving, dus de URL van Mollie opgeven is niet mogelijk.

 

De iDeal module van WHMCS v4.1.2 en lager is een versie voor iDeal Lite en Basis. Deze kan je wel gebruiken in combinatie met Mollie, echter dien je betalingen dan wel handmatig af te handelen. Mollie doet dit niet voor je.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik ben bezig om alles te configureren voor iDEAL lite Rabobank.

Waarschijnlijk niet de beste keuze als ik het hier zo eens lees, maar ik heb daar nu eenmaal alles lopen zodat ik daar dan ook maar de iDEAL heb afgenomen.

 

Als ik het goed lees moet ik de module van versie 4.1.2 gebruiken nu heb ik deze versie al wel gedownload, maar ik weet nu niet goed hoe verder.

Moet ik gewoon de ideal.php kopiëren naar mijn versie 4.2.1 modules gateways map?

 

MVG Appie

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use & Guidelines and understand your posts will initially be pre-moderated